Ausztrália – SNW

2. rész Sydney, New Castle -az első napok ( részlet az Ausztrália-Új Kaledonia – Fidzsi – Új Zéland utazásból)

Miután átlélegeztem az ausztrál vámszervek hozzám való gonoszkodását ( erről itt olvashatsz ), nagy boldogsággal öleltem meg Milkát és Cirot, az itteni kedves barátokat. Félretették minden kötelezettségüket, hogy az általam betervezett néhány napban csodálatos helyekre vigyenek bennünket. Felejthetetlen élményekkel, gasztronómiával, történelemmel kápráztattak el.

Ja hogy mit is akartam leginkább látni ? Mindent ami belefér, de leginkább egy koalát. Igen, persze érdekel a Sydney -i Opera, a Harbor Bridge, a botanikus kert , a the Rocks sőt látni akartuk a vad óceán partokat stb., de azért legyen ott egy igazi koala ! …. Hála az égnek, azért lett több is.

Amikor sok-sok ezer kilométer távolságból eljut hozzánk az ausztrál erdőtüzek híre, sajnálkozva nézzük, de átélni egy más dolog. Elképzelni az égő bozótot ( én így tettem) aztán élőben látni az elszenesedett, égbe nyúló fenséges eukaliptusz fákat, bizony szívfacsaró látvány, nem is szólva az itt élőkről, akik a szó legszorosabb értelmében egy hónapig nem látták a napot. De a természet mindig csodálatos dolgokat produkál és megújul. Egészen őszintén : a szigetszerű kontinens flórája és faunája egeszen elvarázsolt.

Port Stephens & Nelson Bay

Hogy az itt élők nem sűrűn vágynak más tájakra, sohasem értettem. De csak addig, míg nem láttam miért . Itt van pl. Port Stephens. a tengeröböl amely azonkívül, hogy védett nemzeti park, szépséges vízpartjai vannak. Amolyan “beach a beach” hátán. Az itteniek leginkább elegáns apartmanokban, vagy kisebb boutique típusú hotelekben szállnak meg. Van, aki egész évben fenntartja az apartmant, hogy Sydney -i vagy New Castle- i nagyvárosi nyüzsije hétvégenként, erre legyen kiváltható. Így februárban, amikor még pompás, meleg idő van, de vége van az iskolai másfél hónapos nyári szünetnek, csendesek és nagyon élvezhetők a strandok. Mivel az ausztrálok nagyon “autózós “ nép , így több helyütt karaván parkokat és kempingeket is láttunk.

A II. Világháborúban sok ausztrál esett el, így méltó emléket állítottak nekik: az óceánparton, egy a föld felett húzódó, több kilométer hosszú emlék sétányt építettek : a futók, a gyaloglók, a bámészkodók és a rogallósok örömére .

Azonkívül innen pompásan belátható a szénkereskedéséről híres New Castle, hiszen ez a gócpontja a kitermelt szén elosztásának – hatalmas tengeri tankerekbe vagy vagonokba rakjàk a fekete aranyat.

A számos strandon, parton ahol megfordultunk az óceán vize igencsak eltérő hőfokú volt. Mivel most még nem terveztünk hosszabb pancsolást, folytattuk az önfeledt bóklászást Sydney és New Castle közötti tengeröblökkel, lagúnákkal és homokos fövenyekkel tagolt partszakaszokon. Az időjárás pedig …. mintha csak a mi kedvünkért sütött volna a nap.

Indulás előtt : Sydney kikötője
Indulás Sydneyből…

Ám két nappal azután, hogy elhagytuk Ausztráliát és továbbutaztunk, érkeztek a hírek a barátoktól, hogy az ország ezen részén, leszakadt az ég. A időjárás újabb szörnyű csapást mért az országra. A pusztító több hónapig tartó, sok életet követelő erdőtüzek után, most éppen folyók lépnek ki medrükből a lehullott, rengeteg csapadék miatt. Mindez 2020 februárjában. Az áradások még a Blue Mountains hegyei köze vezető népszerű vasutat is járhatatlanná, néhol életveszélyessé tették. Csak reménykedni mertem, mire visszatérünk, az ezekhez hasonló csapások elkerülnek minket. “Egyelőre” csak az előttünk álló csendes óceáni szigeteknél jeleztek ciklonokat. A hullámok egyre magasabbak és elnyújtottabbak lettek, mi pedig immár teljes gőzzel, 23 csomóval szeltük a habokat, haladtunk Új Kaledonia felé…. amiről itt olvashatsz.

Tagged : / / / / / / /

2 thoughts on “Ausztrália – SNW

1. Visszajelzés: - Új Kaledónia

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .