Hajózom – 2.rész/étkezés,ruházat

Bármennyire is vágyakozunk egy hajós utazásra, az izgalommal párosuló szorongás mindannyiunkban benne van, leginkább akkor, amikor első utunkra készülődünk. Bírni fogom, nem leszek tengeribeteg, mit fogok enni, melyik étterembe menjek, lesz elég kaja, hogyan öltözzem stb. ? Aztán, ahogy a legtöbb utazásnál teljesen más képet látunk magunk előtt és viccesnek tűnnek aggodalmaink. A hajózás egy könnyű, érdekes és nagyon gazdaságos formája az utazásnak.

Étkezés: legtöbb hajón az alapárban két helyen étkezhetünk,                                                      A) a főétteremben – bőséges, menüválasztékos vacsorával, kiszolgálással, előre meghatározott hellyel, asztaltársasággal – itt érvényes a dresscode, azaz a vacsorához előírt ruhatípus.  Előre meghatározva, hogy az első vagy a második ültetésre vagyunk-e beosztva. Csoportos útnál a csoport egy helyre, egyazon időben, legtöbbször anyanyelvén kapja meg az étlapot. Ezt igény és lehetőség esetén az  utazási iroda  intézi a csoportnak. Gyakran lehet az étteremben reggelizni és ebédelni is.

msc-preziosa-dining_x369_21
MSC Preziosa – főétterem

B) a büfében – ez egy svédasztalos, önkiszolgálós étkezde, nagy területen – nincs előírt ruházat (a fürdőruha tilos és illetlenség!), az italokat természetesen pincérek szolgálják fel, de akár italautomatából is ihatunk (, víz, kávé,tea, jég és reggelikor gyümölcslevek , kakaó, tej is.)

Ruházat: De mit pakoljunk a bőröndbe? Ugyanazt, amit bármelyik más utunk során, ahol szállodában, tengerparton, város közelben lakunk. Azaz ruházatunk legyen, lezser, sportos, kényelmes, ez vonatkozik a lábbelire is. Ha számítunk kapitányi vagy ún. gálavacsorára (8-12 napos hajózás alatt, kb. 2 -3 alkalommal),  jó ha van elegánsabb ruhánk. Aki nem szeretne öltönyt, nagyestélyit csomagolni , egészen biztosan (!) megteszi az uraknál: egy elegáns szövetnadrág, ing, nyakkendő esetleg mellény, a hölgyeknél egy kellemes kis koktélruha, szoknya, blúz, esetleg egy elegánsabb sál v. kendő, ami eleve feldobja a legegyszerűbb ruhát is. Jó, ha ehhez nem felejtjük el a megfelelő lábbelit vagy kis táskát  (hölgyek). Ha ilyesmi esetleg otthon maradna, megoldható a hajó butikjában is.

A városlátogatásokra, túrákra  kényelmes, sportos ruházatot válasszunk, mindig az adott ország aktuális éghajlatának megfelelően. Estére jó, ha van egy kardigánunk a nyitott fedélzeten való sétához ill. néhány tengerjárón egészen alacsony hőfokra lövik be a légkondit, így néhány bárban akár hideg is lehet. Ne hiányozzon a kalap, baseball sapka, napszemüveg és a naptej, mert városjárás közben is leéghetünk.

One thought on “Hajózom – 2.rész/étkezés,ruházat

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .